کیک نیکل
نوشته شده توسط : admin

در فرآیند تولید روی به روش هیدرومتالوژی بعد از مرحله تصفیه گرم که منجر به جذب کبالت (Co) و منگنز (Mn)می‌شود، مرحله تصفیه سرد می‌باشد. تصفیه سرد یک اصطلاح است که دمای محلول نسبت به مرحله قبل حدود 15 درجه کاهش می‌یابد و در حدود 70 تا 74 درجه می‌باشد. در این مرحله به روش سمانتاسیون ، نیکل (Ni) و کادمیم (Cd) توسط پودر روی سمانته می‌شوند و از محلول خارج می‌شوند. کیک حاصل در این مرحله کیک نیکل-کادمیوم یا کیک سرد نام دارد که بسته به کیفیت خاک مصرف شده مقدار این عناصر در کیک متفاوت است و عمدتا مقدار روی 40 تا 55 درصد ، نیکل 2 تا 3 درصد و کادمیوم 3 تا 6 درصد می‌باشد.

معمولا این پسماند بصورت جمع آوری شده در جامبوهای (کیسه) 1 تا 1.5 تنی می‌باشد.

همچنین ببینید: فروش خاک روی

کیک نیکل شسته شده:

در برخی از کارخانه‌های تولید فلز روی، خوراک اولیه برای تولید روی، کیک نیکل می‌باشد که بعد از اسید شویی کیک نیکل، مقدار روی (Zn) آن به 10 الی 15 درصد کاهش می‌یابد و مقدار نیکل آن به 4 تا 6 درصد افزایش و کادمیوم آن به 15 تا 25 درصد افزایش می‌یابد. متاسفانه این کیک در کشور ما بصورت رسمی فرآوری نمی‌شود.

در برخی از کارگاه‌ها متاسفانه این کیک بصورت غیر اصولی و خطرناک مصرف می‌شود و روی (Zn) و کادمیم (Cd) آن در کوره سوزانده می‌شود و نیکل آن به 80 درصد تغلیظ می‌شود که این روش بسیار بسیار خطرناک و آلوده کننده محیط زیست می‌باشد.

گروه بازرگانی زینک تیم آماده خرید و فروش کیک نیکل ( کیک سرد ) در سراسر کشور می‌باشد. جهت سفارش خرید و فروش کیک نیکل ( کیک سرد ) اینجا کلیک کنید.




:: برچسب‌ها: فروش کیک نیکل , خرید کیک نیکل , قیمت کیک نیکل ,
:: بازدید از این مطلب : 57
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : شنبه 14 ارديبهشت 1398 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: